Nieuwe service zorgt voor opschudding

 

vraag en antwoord serviceAl zolang als  de website bestaat hebben jij en anderen de mogelijkheid om een vraag aan me te stellen via de contact pagina. Deze beantwoord ik altijd met veel plezier en ik vind het iedere keer nog leuk om de bedankjes en tevreden berichtjes te ontvangen. Tot voor kort deed ik dit gratis en uit goodwill voor mijn bezoekers.

 

Wat is er dan veranderd?

Omdat ik toch wel regelmatig een vraag binnen krijg en het stiekem toch wel wat tijd in beslag neemt heb ik besloten om er een officiële dienst van te maken. Dat klinkt heel spannend maar het is niets nieuws. Dit deed en doe ik al jaren. Het grote verschil is dat het nu een echte service is geworden. En ik merk toch dat hier wat vreemd tegen aan gekeken wordt.

Moet ik ineens betalen voor iets wat altijd gratis was, en bij een ander misschien nog steeds wel gratis is. Zeker voor nieuwe bezoekers kan dit nog wel eens raar overkomen. En dat begrijp ik volkomen. Ik snap ook heel goed , zeker als je me nog niet kent, dat je niet meteen zal staan te springen. Misschien denk je nu juist wel die Daan wil me helemaal niet helpen en alleen maar geld zien. Ten eerste zou ik het heel jammer vinden als je zo over me denkt, en ten tweede ben je helemaal niets verplicht. Je kan nog altijd je vraag stellen via de contact pagina, en ook dan sta ik klaar om je te helpen. Het kan nu alleen voorkomen dat ik je vriendelijk vraag dit via de nieuwe service te doen.

Waarom dan de Vraag & Antwoord Service …

Wat sommigen misschien niet inzien is dat ik wel gewoon een bedrijf run. Elke keer dat ik een vraag krijg word er verwacht dat ik deze zomaar beantwoord. Wat niet wordt gezien is dat ik daar soms wel een of meerdere uren mee bezig ben, en het ook niet altijd bij een vraag blijft. Ik vind dat niet erg en geef je graag een goed antwoord, begrijp me niet verkeerd. Ik zie niets liever dan dat jouw vraag of probleem wordt opgelost. Naast dat ik er de uren insteek ben ik ook al jaren actief in de markt en heb heel wat ervaring opgedaan die ik graag met je deel.

Nu het een officiële service is en je er een klein bedrag voor moet betalen ga je mogelijk twijfelen en vraag je je ineens af of je wel gebruik moet maken van deze service. En ja, ik zeg een klein bedrag. Ik ga even met wat cijfers gooien om dit te bevatten. Ik vraag je niet meer dan €27,- per maand voor de service waar je onbeperkt gebruik van mag maken. Dat is slechts €324,- per jaar. Dat is nog geen euro per dag. Dus voor nog geen euro per dag kun je mij en mijn kennis inhuren om jou te helpen….

Ik had me dit zelf nog niets eens gerealiseerd toen ik de service opzette, maar ik dacht wel ik moet eigenlijk toch wel gek zijn om mezelf zo goedkoop aan te bieden. Het gaat er mij ook niet om of ik hier geld mee zal verdienen, net als voorheen zal het grootste deel niet gedekt zijn en kost het mij tijd en geld om jouw vraag of probleem op te lossen. Wat ik maar al te graag doe. Het is meer het idee dat mij die extra tevredenheid geeft, waardoor ik ook in de toekomst de nodige tijd en moeite zal blijven nemen om jou te helpen.

Met het volgende zal ik waarschijnlijk geen vrienden maken maar ik vind toch dat dit gezegd moet zijn.

Als je niet bereid bent om een klein beetje respect en waardering te tonen voor het feit dat ik je graag wil helpen, ben ik ook minder bereid je goed te woord te staan. Aan diegenen die nu denken ja maar ik ga toch niet betalen voor een beetje hulp, wens ik je veel succes bij onze grote vriend Google. Hij (of zij , wat is het eigenlijk) kan je alles vertellen, je hoeft het maar te vragen. Maar ik denk dat je dat al wel gedaan hebt en er toch nog niet uit bent, je komt immers niet voor niets met een vraag, toch? Je bent helemaal vrij om zelf te beslissen wat je doet en hoe je het doet. Wil je liever zelf op zoek en gratis informatie uit Google dan is dat jouw goed recht. Het grote verschil met Google en de Vraag & Antwoord Service is dat Google je ruim 10.000 of meer mogelijke antwoorden geeft en ik je gericht naar een oplossing help.

Buiten het feit dat ik er heilig van overtuigd ben om jou goed verder te kunnen helpen maar jij daar over twijfelt, is er een 30 dagen niet tevreden geld terug garantie. Stel je bent het niet eens met mijn antwoord of denkt ja dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen of wat voor reden dan ook, stuur me gewoon een mail waarin je laat weten te willen stoppen met de service en ik zal zonder je verder lastige vragen te stellen de service voor je stop zetten en het geld terug storten naar je rekening.

Ben je wel tevreden en wil je toch opzeggen omdat je bijvoorbeeld verwacht er binnenkort geen gebruik meer van te maken, kan dat ook. Opzeggen kan op elk gewenst moment.

De service is juist bedoeld om je goede en eerlijke informatie te geven waar je echt iets aan hebt. Om je probleem voor te leggen dat we samen gaan oplossen. Je net een stapje verder te helpen of te informeren over een bepaald onderwerp. Jij wilt toch ook juist verder komen, meer verdienen dan je nu doet of wellicht gewoon iets begrijpen? Door niets te doen kom je geen stap verder, door het te vragen wel.

Ik hoop dat ik met dit artikel wat meer duidelijkheid heb gegeven omtrent de nieuwe Vraag & Antwoord Service. Dat is wel de achterliggende gedachte.

Is iets je toch nog niet duidelijk of heb je hier een vraag of opmerking over? Laat het weten door hieronder een reactie te geven.

hand tekening

Geef een reactie